Clubkampioenschap: zelden actieve Peter Eikelenberg brengt Okrogelnik aan het wankelen

Geplaatst op 21-12-2008

Uitslagen 19-12-2008

P.Eikelenberg - W.Okrogelnik 1-1
L.Zeegers - D.Suijlen 2-0

Peter Eikelenberg, vanwege zijn onregelmatige diensten dit seizoen zeer onregelmatig actief achter het dambord, heeft vrijdagavond voor een geweldige prestatie en dito sensatie gezorgd. Peter, intussen al een keer of acht in de onderlinge competitie als twee geeindigd achter Wiel Okrogelnik, zette de lijn van de afgelopen jaren voort. De troon van de superveelvoudige clubkampioen schuddde hevig toen Eikelenberg in het middenspel een schijfwinst kon pakken (en dat ook deed natuurlijk). Het computerprogramma Truus analyseerde de stelling als zeer gunstig voor wit, maar een sluitende winst werd ook door Truus niet gevonden. Peter heeft met dit resultaat weer eens een visitekaartje afgegeven. Zijn remise toont aan dat je ook bij een minder frequent clubavondbezoek (maar met veel zelfstudie!) in de serieuze partijen toch uitstekend voor de dag kunt komen.