Remise en verlies voor clubgenoten bij LK

Geplaatst op 15-12-2007

Vanmiddag traden de 24 deelnemers aan de strijd om het kampioenschap van Limburg 2008 voor de tweede keer in zaal Meijers aan voor de strijd om de punten.

Jeroen Huskens werd door het lot gekoppeld aan titelverdediger Erwin Heunen. Jeroen verdedigde zich manmoedig, maar het zal niemand verbazen dat de zege naar de Limburgse kampioen ging. Metterdaad nestelde Erwin Heunen zich samen met Willy Maertzdorf, die van Valere Hermans won, gezamenlijk op de eerste plaats.

Rob Aartsen deed het vanmiddag ook prima. Hij trof in Lou Chappin een tegenstander die in goede doen voor verrassingen kan zorgen. Vandaag was zo'n dag. Kon Leon Zeegers enkele weken geleden tegen Chappin nog twee punten stelen, Rob moest in een remise berusten. Daardoor staat hij na twee ronden samen met Harry Velraeds op de derde plaats in het LK. Het had minder gekund.

In de volgende ronde stuit Rob op niemand minder dan Andy Damen, terwijl Jeroen het mag opnemen tegen Michelle Roumans, de enige dame in het gezelschap.

De beide koploers binden met elkaar de strijd aan.

Voor de volledge lijst met uitslagen, standen en het programma klik hier.