TOERNOOIAANKONDIGING: Jeugdkerstdamtoernooi

Geplaatst op 05-12-2007

.

JEUGDKERSTDAMTOERNOOI 2007

Na het succes van het eerste Jeugdkerstdamtoernooi in 2006 lag het voor de hand dat er een vervolg zou komen. Op zondag 23 december, over koud drie weken dus, staat de tweede editie van het toernooi op de damkalender.

Dit jaar maakt het toernooi deel uit van de cyclus om het Open kampioenschap van Limburg.

De locatie waar het zich allemaal zal gaan afspelen, is op dit moment nog niet voor honderd procent zeker, maar zoals het er nu naar uitziet zal de damstrijd zich in Montfort gaan voltrekken. De Limburgse jeugddammers weten intussen dat bij het horen van de plaats Montfort meteen gedacht wordt aan zaal Bie de Vogel, in betrekkelijk korte tijd uitgegroeid tot een uitvalsbasis voor het (jeugd)dammen in Midden-Limburg.

Het toernooi start om 13 uur. Er wordt een aantal ronden gezwitserd met een speeltempo van 10 minuten per speler per partij (9 of 10 ronden, afhankelijk van het verloop van de wedstrijden) en rond 17 uur zal de prijsuitreiking plaatsvinden.

Iedereen die jonger is dan 20 jaar kan deelnemen. Een lidmaatschap van een damclub is niet vereist.

Er zal van de deelnemers een bescheiden bijdrage worden gevraagd. Daar staat tegenover dat niemand na afloop met lege handen naar huis zal gaan.

Verder inlichtingen en aanmeldingen bij robaartsen@home.nl

(overgenomen van DC Roermond Jong)