Eureka, nou en?

Geplaatst op 15-12-2005

De uitslag van de laatstgespeelde competitiewedstrijd tegen Schaesberg, was voor onze vereniging een komplete verrassing. Met het gelijke spel toonden we aan over een flinke portie veerkracht te beschikken. ZOnder Wiel Okrogelnik trokken we richting Landgraaf om in het gezellige Chinese eethuis uren later een meer dan fraaie 8-8 uit het vuur te slepen.

Voor Schaesberg vormde dit halve verlies het eerste scheurtje in het tot dan toe kreukloze blazoen.
Eureka had de ronde eerder geheel onverwacht een halve misser gemaakt tegen De Vaste Zet, dat ook nog eens met slechts zeven personen aantrad.

Lachende derde was natuurlijk de aanstaande kampioen Roderland, dat ook de vierde ronde fier overeind bleef en met een maximale score Eureka en Schaesberg op een punt achterstand weet.

Zaterdag komt Eureka in vol ornaat naar Midden-Limburg toe. Of juister gezegd, met zes man, omdat twee partijen vrijdagavond al worden vooruitgespeeld omdat zaterdagmiddag Raes DC Maastricht de bevroren, beijzelde en besneeuwde competitieronde van enkele weken geleden afwerkt.
Wiel Okrogelnik zal bij Raes zijn opwachting maken en derhalve mag hij zijn partij voor DC Roermond vooruitspelen.

Na de stunt tegen Schaesberg hopen wij natuurlijk dat we dat huzarenstukje nog eens kunnen herhalen, of mogelijk zelfs kunnen verbeteren. Immers, door het verrassende winstpunt in Landgraaf stegen we naar de vierde plaats op de ranglijst. Dat lijkt hoog, maar het verschil tussen de nummer 4, wij dus, en nummer 8, De Vaste Zet, bedraagt slechts twee punten.
Onze achterstand op nummer 3 daarentegen bedraagt, schrik niet, na vier ronden 4 punten. We zijn dus de beste van de minder sterke teams, maar dat predikaat willen we dan wel koste wat kost blijven houden. Op papier zijn de drie leidende teams veel en veel sterker dan de overige vijf teams, maar zie wat er zomaar gebeuren kan.

We gaan tegen Eureka voor de volle winst, natuurlijk, dat doen we elke wedstrijd, alleen... het lukt niet elke wedstrijd. Lees maar eens het verslag dat Brion Koullen opschreef naar aanleiding van de winst van Roderland op ons achttal. Op papier leek het een makkie voor Roderland, de uitslag doet dat ook vermoeden, maar in de praktijk ging het toch allemaal iets anders.

Wie weet stunten we tegen Eureka andermaal. Het zou voor ons een geweldige prestatie zijn als we door een knappe uitslag de spanning uit de competitie zouden kunnen halen. Nogmaals, we doen onze uiterste best en we zien wel tot hoever we komen.