Volop activiteiten bij Damclub Roermond

Geplaatst op 12-05-2024
Hits: 321

Daar waar de meeste damverenigingen intussen begonnen zijn aan een welverdiende zomerstop - en onze vereniging hoorde daar in voorgaande jaren ook toe - ziet de zomer van 2024 er wat Damclub Roermond betreft heel anders uit. Nu hebben we natuurlijk niet alles in eigen hand, maar in de maanden mei en juni gonst het nog van verenigingsactiviteiten. Leest u even mee.

Vrijdag 10 mei brachten de leden van de damclub, en velen vergezeld van hun partner,, een bezoek aan Grieks restaurant Heraklion, op een steenworp afstand van ons clublokaal gelegen. Het werd een zeer geslaagd vond. Na afloop brachten de dammers een bezoek aan café De Ster.

Voor zaterdag 11 mei stond een PLDB-competitieronde geprogrammeerd. Roermond was deze ronde echter vrij.

Maandag 13 mei gaan de dammers op bezoek bij de Heldense Schaak- en Damvereniging HSDV in Helden. Deze vereniging organiseert die avond een simultaan die verzorgd wordt door Gerard Beerepoot, voormalig deelnemer aan het NK.

Vrijdag 17 mei houdt damclub Roermond haar jaarvergadering.

Zaterdag 18 mei wordt er weer gedamd. Nu voor de Limburgse competitie. Roermond is deze ronde gastheer voor de zes deelnemende viertallen.

Donderdag 23 mei wordt een belangrijke dag voor dammend Limburg. In Vilt wordt de jaarvergadering gehouden en een van de agendapunten is de vraag hoe het verder gaat met de PLDB.

Op 1 juni treedt Roermond in Utrecht met een viertal aan voor de KNDB-bekerstrijd.

Daarna resten er nog twee competitiewedstrijden. De laatste, op 22 juni, wordt weer in ons clubklokaal gespeeld.

En dan lonken de zomertoernooien. Zowel in Brunssum als in Nijmegen zullen leden van one vereniging aan de start verschijnen.