Clubkampioenschap 10: Lauwe opkomst op clubavond funest voor kwaliteit van het spel

Geplaatst op 23-12-2007

Het was bepaald rustig in ons clubzaaltje, afgelopen vrijdagavond. Vier leden zagen hun kans schoon om een partij voor de onderlinge competitie te spelen, drie anderen beperkten zich tot het spelen van een aantal sneldampartijtjes. Met zeven personen was de ruimte niet echt gevuld, zeg maar het was vrijdag een sfeerloze bedoening. Zal allemaal wel met de komende feestdagen te maken hebben zullen we maar zeggen.

Wiel Okrogelnik speelde tegen Leon Zeegers als in zijn beste dagen. Dat kon niet gezegd worden van de dammer uit Posterholt. Die kwam namelijk wel heel erg slechts uit de startblokken en na de verprutste opening restte hem weinig hoop op een eervolle uitslag. Winst voor Okrogelnik derhalve.

Joop Heltzel had naar eigen zeggen, veel opgestoken van de trainingssessie van een week eerder. Dat bleek ook tijdens zijn partij tegen Jac Hannen. Schijnbaar moeiteloos slaagde Joost erin te voorkomen dat zijn tegenstander grip op de partij kreeg. Remise werd het resultaat.

Gevolgen voor de klassering opp de ranglijst had een en ander nauwelijks. Joost klom een plekje ten koste van Leon Zeegers, verder wijzigde er niets.