Een ooggetuige verslag van De Ridder - DC Roermond

Geplaatst op 10-10-2005

door Wim Sanders

(8274) Ofschoon we de wedstrijd tegen De Ridder met ruime cijfers hebben verloren hebben we, zoals uit onderstaande samenvatting blijkt, toch wel enkele serieuze kansen op succes gehad. In bijgaand verslag gaan we de borden langs vanaf bord 1 en zo afdalend naar bord 8, we volgen dus niet het scoreverloop.

Ger Pisters was als eerste van de Roermondenaren uit. Hij haalde dam in zijn partij tegen jeugdspeler Randy Cardozo, weliswaar kostte die operatie hem twee stukken, maar hij had normaal geproken moeten winnen. De sluwe Brunssumse vos haalde evenwel een vernietigende combinatie uit waarbij hij handig gebruik maakte van de dam van zijn tegenstander.

Wim zelf kon totaal geen vuist maken tegen Jules Meesters. Het erelid van de PLDB was duidelijk uit op revanche voor zijn verliespartij van intussen alweer zes jaar geleden (hun laatste persoonlijke ontmoeting).

Van de partij van Wiel Okrogelnik meldt Wim: ik weet hier absoluut niks van (alleen dat Wiel van Leo Nagels gewonnen heeft). Toen ik (Wim, red.) uitwas, ben ik bij Joep aan de bar gaan zitten. Moeten afwachten totdat ik de partijen allemaal uitgewerkt heb.

Roy Loor speelde een evenwichtige partij tegen Toon Pierik. In de eindstand was de stand volkomen gelijk. Roy kon echter nog winnen op de klok, maar dat wilde ie niet.

Leon Zeegers speelde naar eigen zeggen een slapstick partij tegen Andres Cardozo. Zijn woorden: als je wilt lachen moet je deze partij eens naspelen.

Peter Eikelenberg won tegen Wiel Schoemans in het middenspel 1 schijf. In het eindspel een 2e schijf en daarna de partij.

Jerry Loor speelde ook goed. Wees bij een 0-8 stand een remise-aanbod van Piet Moerenhout terecht af en speelde door. Totdat hij op het einde in een overmachteindspel moest opgeven.

Joep Bruggeman speelde niet zijn beste wedstrijd zaterdag. Tegen zijn jeugdige tegenstander, die foutloos speelde, speelde Joep zich hopeloos vast en kon op een gegeven moment geen kant meer op, ja eentje nog: alleen de verkeerde.

Wanneer we de punten bijelkaar tellen blijkt de Ridder er 11 te hebben gescoord, tegen Roermond slechts 5.