Roermond vijfde in PLDB-clubcompetitie

Geplaatst op 29-06-2024

De overwinning van Ger Pisters ten koste van Bert Verton heeft niet mogen bijdragen aan een stunt van het Roermonds kwartet. In de slotwedstrijd van de competitie (eindelijk) verloor Roermond met 5-3 van Cema/De Vaste Zet. Joop Verstappen verloor van Dieter van Gortel, Jeroen Huskens bleek niet opgewassen tegen Martin van Gortel. Jack Sijbers remiseerde met Jan Schoenmakers.

DIOS-Eureka werd Limburgs kampioen na een 5-3 overwinning op Schaesberg dat met slechts drie spelers aantrad. De drie daadwerkelijk gespeelde partijen eindigden alle in remise. Melvin Koullen leverde een topprestatie. Hij pakte aan het eerste bord een punt tegen Peter Schellekens.
Raes DC Maastricht beëindigde de competitie als tweede vóór Schaesberg.

DC Roermond kwam tweemaal tot winst. Vijf wedstrijden gingen verloren.

Opvallend was dat geen enkele wedstrijd in deze competitie in een gelijkspel eindigde.