Damclub Lemmer jubileert, DC Roermond in trouble

Geplaatst op 24-12-2015
Hits: 3287

Op 5 maart 2016 is onze vereniging gastheer voor de deelnemers aan het LK sneldammen 2016. Gewoontegetrouw nemen veel leden van de thuisspelende vereniging aan dit over het algemeen succesvolle LK deel. Het Maasnielse domein 't Dörp staat garant voor een middag damplezier.

Eveneens op 5 maart organiseert zustervereniging Damclub Lemmer (de club van Iepie Poepjes) in het kader van het 80-jarig bestaan van de vereniging haar jubileumtoernooi. Net als in beide voorgaande jubileumtoernooien willen diverse Roermondse dammers naar het Friese Lemmer om daar aan dit jubileumfestijn deel te nemen.
Voor een impressie van het toernooi van 2011 (waar maar liefst zeven Roermondse dammers van de partij waren) klik hier.
Voor het toernooi van 2006 klik hier.

Voor de uitnodiging klik hier.

U voelt waar de schoen wringt: beide evenementen zijn elkaars concurrenten.

Op de website van de PLDB is dit probleem geschetst. Op Facebook geven enkele personen een reactie op deze tijding, maar concrete oplossingen zijn nog niet voorhanden.

Het doorgaan van het sneldammen in Roermond op 5 maart is discutabel.

19 maart is, mogelijk, een alternatief, maar voor die dag staat een ronde van het toch al ingekorte persoonlijk kampioenschap van Limburg ingeroosterd. Het ene evenement verschuiven in het nadeel van een ander werkt ook niet echt soepel.

Het organiseren van het LK sneldammen elders in Limburg is eveneens een optie.

Wordt vervolgd.