Voorbeschouwing op de wedstrijd Limburg CT – DC Roermond (1 november 2014)

Geplaatst op 31-10-2014

Voorbeschouwing op de wedstrijd Limburg CT – DC Roermond (1 november 2014)

Na een noodgedwongen rustperiode van vier weken kunnen we komende zaterdag weer voor de landelijke competitie met de schijven gaan schuiven. Volgens het wedstrijdschema dat de KNDB in juli presenteerde wordt DC Roermond zaterdagmiddag in Maastricht verwacht om daar aan te treden voor de vierde ronde van de clubcompetitie.

Er zijn intussen drie speelronden afgewerkt en het is nu al duidelijk dat het eerste kaf van het koren gescheiden is.

De Amateurs, Roermond , De Kroonschijf, Eureka en EAD Asten hebben elk twee wedstrijden gespeeld en de vijf teams hebben daaruit het maximale aantal wedstrijdpunten weten te scoren. Daaruit kun je meteen afleiden dat die genoemde verenigingen nog niet aan de onderlinge duels zijn begonnen. Lent heeft ook vier punten, maar dit team heeft daarvooor een wedstrijd meer nodig gehad.

De vier overige tientallen tellen ieder nog een maagdelijke score.
Heijmans kwam twee keer in actie en verloor beide keren. De drie andere tientallen startten de competitie met drie opeenvolgende nederlagen.
Limburg CT, de combinatie van spelers van Raes DC Maastricht en Cema/De Vaste Zet, schoot in de derde ronde zelfs grof onderuit tegen De Amateurs, het werd 17-3. De twee andere duels gingen met slechts 12-8 verloren. Dus.. dammen kunnen de jongens wel.

Voor Roermond, dat zichzelf toch wel enige kansen op en hoge klassering toedicht, alle aanleiding om Limburg CT niet te onderschatten. We hoeven slechts de wedstrijd tegen Raes DC Maastricht van het afgelopen seizoen in herinnering te roepen en het is duidelijk wat ik daarmee bedoel.