PLDB-cup

Geplaatst op 03-12-2013

Eind jaren negentig vestigde Damclub Donderberg (toen nog) de aandacht van de Limburgse dammers op zich. Het viertal bereikte tot twee maal toe de finale om de Limburgse beker. Weliswaar gingen beide finales voor onze vereniging verloren, maar de club maakte wel gebruik van het recht om deel te nemen aan de strijd om de KNDB-beker.

Ook hier geen kansen op een hoge klassering, maar de ervaring voor de jongens om op dat niveau te mogen acteren (een bescheiden provinciaal uitkomend clubje) was van dien aard dat daar nu nog met ontzag over gesproken wordt.

Voor 21 december staat de voorronde voor de PLDB-cup 2013-2014 geprogrammeerd.

Er worden partijen gespeeld in een speeltempo van 25 + 5. Even wennen, maar dat zal verder wel loslopen.

We gaan er van uit dat Damclub Roermond voor dit Limburgse bekertreffen zal inschrijven.

Er wordt gespeeld met viertallen en het clublokaal van DIOS is de plek waar het allemaal gebeuren gaat. Vrijdag zal tijdens de clubavond worden geïnventariseerd hoeveel belangstelling er binnen de vereniging voor dit evenement is.